Pazartesinin gelişi pazardan beli

image

Günlerden pazar. Babamız işte ben evde süt kuzumla. bu akşam misafirlerim var ama ben hala yerimden kalkamadim. Uykusuzluk, yorgunluk limitleri aştı. Babamız biraz erken gelirse hazırlık yapabilecegim. Güzel evladım anneyi yormakta iyice ustalasti. Iş yaptırmamaya niyetli gibi davranıyor bu aralar.

Pazar günlerini iple çekerim genelde. Ailecek güzel bir pazar kahvaltısı yaparız. Arkasından içilen kahve ve edilen sohbet. Hava şartları uygunsa dışarı çıkarız. Genelde pazar günlerinin menüsü balık olur. Eve dönüşte balık pazarına uğrarız. Ben pek dolaşmayı sevmem koku çok ağır geliyor. Fakat eşim her tezgahı gezer incele. Güzel bir manzaraya bakar gibi bakar hayran hayran seyreder. O sırada ben dışarıda beklerim. Balık pişirme işide ona bakar. Ben salata hazırlarim.  Fakat bu akşam balık yok. Evin balık  kokmasini  istemem.
Uzun zamandır görmediğim arkadaşım geliyor eşi ve oğlu ile birlikte.  Bol muhabbet donecege benziyor. Oldukça fazla konu birikti. Neden uzun zaman görüşmedik acaba. Çok ara vermişiz. Bu akşam bunu da konuşalım. Ara vermemeliyiz.
Dün üst kat komsum taşındı. Vedalaşmamis bol gözyaşıli oldu. yaşlarımiz bir çocuklarimiz yakın dogdu. Güzel günlerimi oldu. Ama hayat işte.  Doğduğun yer değil doydugun yer demişler. Işleri taşınınca kendileride peşinden gitmek zorunda kaldılar. Rabbim başka dert vermesin yeterki. Konu ekmek olunca memleket memleket geziliyor mecburen.  Babamdan 20 yıla yakın başka şehirlerde çalıştı. Bizden uzakta. Onu çok özlerdik. Ama bize.öğretilen ekmek kazanmaya gidiyordu ve sabredecektik. Mecburduk buna. O yüzdendir ki ben bu gibi konularda biraz daha hassasim.  
Saat ilerliyor ama eşimden ses yok. Arayıp kontrol edeyim.

Hayat ışığım oğlum

Bir Cevap Yazın

