Beratın Bisküvisi

image

Hamileyken eşimin iş yerine gelen aylık dergilerden birinin kapağında  evde sağlıklı bebe bisküvisi nasıl yapılır yazıyordu. Hem hamilelik hemde doğal beslenmeye meraklı biri olarak yazıyı okudum. Tarifi aldım. Nasılsa bebeğimiz Rabbim ömür verirse büyüyecek. Neden annesinin yaptığı mis gibi sağlıklı bisküvileri yemesin ki.

Dün kısmet oldu yapmak. Ilk denemeye göre gayet güzel oldu. Tek sorun hamuru biraz ince yapmışım. Ince olunca kıtırlasti. Tadı çok güzel. Evdeki ahali tarafından beğeni aldı. Hatta çayın yanına bi kaç tane yendi bile. Kahvaltıda Berata yedirdik o da beğendi ki bir kase ıslattığımız bisküviyi afiyetle yedi.
Henüz dişleri çıkmadığı için eline veremiyorum. Güven olmuyor. Bazen boğazına kaçırıyor.

Şeker yerine pekmez kullandım. Biraz esmer oldu görüntüsü . Pişerken yanıltabiliyor.  Benim fırında geç pişiriyor. Süre olarak 25 dk tam yeterli bizim için.

Benim gibi doğal beslenmeye merakliysaniz bu tarif tam size göre.

Tarif şöyle:

2 ay bardağı un (tam buğday unu da olabilir)
Yarım çay bardağı irmik
2 çay bardağı pirinç unu.
4 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyaği
2 yemek kaşığı pekmez ya da toz şeker

Un,pirinç unu,irmik, şeker yada pekmezi bir kaba koyup kaşıkla karıştırin. Ardından tereyağini ilave ederek yoğurmaya başlayın. Kulak memesi yumuşakliginda hamur olacak. Eğer hamur kuru olursa ıslatabilmek adına süt ya da sıvı yağ ( fındık yağı tercih edin daha sağlıklı) ekleyebilirsiniz.
Hamurdan parçalar koparıp yuvarlayin.

Kalıpta kullanabilirsiniz. Ben çay bardağı kullandım. Üstlerini catalla cizebilirsiniz.  Sütun içinde kolay erimesini istiyorsaniz serçe parmağından kalın yapın. Hazır bisküvilerin iki katı kalınlığında olsun.

Önceden ısıtılmış fırında 170-175 derece de 20-25 dk pişirin. Eğer fırınıniz geç pişiriyorsa 25 dk dan az olmasın.

Üstleri hafif pembelesince fırından çıkarın. Pekmez kullananlar biraz dikkatli olmalı bu konuda.
Soğuduktan sonra cam kavanozda yada saklama kabında saklayabilir. Bir haftalık bisküvi ihtiyacıni karşılamis oluyorsunuz böylelikle.
Ince yaptığım için 30 adet bisküvim oldu.
Afiyet olsun 🙂

Bir Cevap Yazın

