Tavuk Suları

image

   Beratın her çorbasına muhakkak  yaptığım tavuk bulyonlarimdan katarım. 

    Eskiden tavuk sularıni plastik bardaklara doldurur o şekilde dondurdum. Geçenlerde bir arkadaşımin tavsiyesi üzerine buz torbalası aldım.  

  Tavuğu düdüklü tencereye koyup üzerini geçecek kadar su ilave ediyorum.  Lezzetli ve besleyici olması için havuç, kereviz ( veya sap kısmı yapraklarida olabilir)   ,soğan , limon (limon tavuga ayrı bir lezzet katıyor ) tane karabiber, hardal tohumu ( vazgeçilmezim).
Üstüne ilaveler yapılabilir , değişiklik yapılabilir . Bunlar tercihinize kalmış.
Yaklaşık 10  dk kaynatıyorum.
Süzgeçten süzüp bir surahide soğumasıni bekliyorum.
Posetlere dolduruyorum.
Kullanmam gerektiğinde istedigim.kadar bulyonu koparıp yaptığım yemeklere atıyorum.
Lezzetli ve pratik ve de sağlıklı.

Bir Cevap Yazın

