Montessori Eğitimi ve Berat

Ağaç yaşken eğilir dedik şimdiden başladık Beratı eğitmeye.

 

Doğduğundan beri yanında tv izlememeye özen gösterdim. Sünger gibi her şeyi çeken o küçük meraklı beyin tv gibi gereksiz görsellerle ve seslerle dolmasın.

 

Kimi zaman elimizdeki oyuncaklarla kimi zaman mutfak gereçleriyle oyunlar oynuyoruz. Elimdeki materyaller bitip fikirler tükenince internet nimetinden faydalandım ve neler neler buldum. Meğer benim uyguladığım yöntemleri (bilmeden uydurduğum)  yıllar önce Montessori İtalyan eğitimci bulmuş . Montessori denince oldukça fazla site çıkıyor.  En beğendiklerim arasında bu  site var.

Kitap olarakta montessori kitabı setini beğendim.

En son aldığım  kitaplar  ise  Gülay Atasoy – Örnek anne nasıl olunur    Adem Güneş – Çocuk eğitiminde pozitif iletişim. İyi ki almışım dediğim kitaplar.

 

En değerli hazinemiz evlatlarımız olunca akan sular duruyor. İyi, sağlıklı bir karaktere sahip olsun diye bütün uğraşlarımız.

 

Montessori eğitiminde aktiviteler oldukça fazla. Gerekli materyalleri evdeki malzemelerden dahi temin edebiliyorsunuz.

 

Bugün topu at yakala oynadık. İlk zaman topu çiğnedi atmak istemedi veya benim atmamı anlamadı. Israrla bıkmadan ben atmaya devam edince o da karşılık verdi ve kendini alkışladı. Bende alkışladım.

 

Sakin bir zamanda oturup yapabileceğimiz aktiviteleri yazmayı düşünüyorum. En azından onlara göre gerekli malzemeleri önceden ayarlamış olurum. Oyun sırasındada sıkıntı çekmem.

 

Bir Cevap Yazın

