Ye-ti-şe-mi-yo-rum

Görsel

Yetişemiyorum

 

Hayatı hep gerisinden takip ediyorum. Şöyle rahat bir iki gün geriden. Başladığım her iş yarım kalıyor. Hiçbir işi bitiremiyorum yetiştiremiyorum. Hiçbir işte tam değilim. Düzeni oturtamıyorum.

 

Berat ‘ a daha iyi bakabilmek , anne terbiyesiyle büyümesi için işe gitmiyorum. Fakat hep bir şeyler elimde kalıyor. Evle ilgilensem Berat heba oluyor. Beratla ilgilensem ev. Tabi hayat sadece bu ikisinden mi ibaret hayır. Geri kalanlar kalıyor kalıyor birikiyor. Enerjim yetmiyor.

 Bende mi sorun var diye düşünüyorum. Herkes nasıl yapıyor sende yapabilirsin diyorum bir gün zorluyorum ikinci gün çöküyorum pil bitiyor. Hem çocuğa bakıp hem evi çekip çeviren , hemde misafirdi gezmeydi kişisel bakımdı yetişen diğer kadınları  hayretle izliyorum.

Süper anne, süper eş , süper kadın.

 

Evet bende bir sorun var kesin.

 

Eskiden annelerimiz her şeye nasıl yetişirdi? Ev, çocuk, tarla, hayvanlar bide kalabalık bir aile.

 

Annemle bazen konuşuruz bunları koca bir ahhhh çeker. Annem  saçımı bir kez okşasın, kucağında bir kez uyuyayım diye gözlerinin içine bakardım , ama kadının vakti olmazdı ki onca işten der. İçinde yara kalmış bunca yıldır.  O yüzden beni her fırsatta (koca kadın olsam da) sever öper sarılır. Bende Beratın bu sızıları yaşamasını istemediğim için evdeyim. Bütün saatim ona ayarlı.

 
 

Televizyonda açılmıyor bizim evde. Oldum olası sevmem tv leri. Eee tv açmayınca mecbur ben oyalamak oynamak zorundayım. Zorunluluk değil tabi uygun kelime bulamadım sadece.

 

Berat uyandı , altını değiş ( son zamanlarda en sıkıntılı iş. 3 kişi lazım ancak yardıma) karnını doyur sonra başla oynamaya. Oyalamalar . arada bir iki iş yap tekrar uyku vakti. O uyurken bir iş yapabiliyor muyum HAYIR. Alıcılar çok kuvvetli. O kadar sese alışsın diye uğraşsam da alışmadı . en ufak çıtta uyanan bir çocuk. O uyuyunca minimum sesli işler yapmaya gayret ediyorum. Ne kadar dikkat etsem de sakarlığımdan olsa gerek patırtı gürültü çıkıyor.

Şu an uyuyor mesela bense enerji yüklemesi için sade kahve içiyorum. Gece defalarca uyanınca uykumu tam alamadım. Her an gözler kapanabilir bir yerlerde.

Bunlardan şikayet etmek için yazmıyorum tabiî ki. O benim evladım seve seve oluyor her şey. Kimse anneliğin kolay olduğunu da söylemedi zaten. Hazırlıklıydım . ama başa gelince işin rengi değişiyor. Her ne kadar hazırlıklı olunsa da pratikte farklı oluyor.

 

Bide benim hayatım var. Geriye kalan. onlardan vazgeçeli çok oldu. Arkadaş gezmesi, sinema vb.  kitap dahi okuyamıyorum ki son aldığım kitaplarda aklım kalıyor.

 

Sorun kesin bende var . Zamanı iyi ayarlamamaktan ya da tembellikten herhalde.

 

Bu sabah mutfaktaki küçük radyom her zamanki gibi açıktı annelik okulu programını dinliyordum. Konu aşağı yukarı benim derdim olan konuydu. Onlar anlattıkça işte ben, işte benim sorunum dedim.  Sonra dediki adını hatırlayamadığım programcı ‘süper annelik’ bize tv lerden filmlerden reklamlardan aşılandı. Yoksa gerçek hayatta zor. Bakıyoruz kadın evede , çocuğada yetişiyor. Akşama 6 kişilik misafirine iş dönüşü muazzam bi sofra kuruyor. İş hayatında çok başarılı . Her şeye heryere yetişiyor. Muhakkak vardır böyleleri ama azdır. Fakat biz kadınlar bunları izleyerek kendimizi baskı altında hissediyoruz. Ben neden olamıyorum diye sorgulamalara başlıyoruz.

 Hatta çevreden söylemler geliyor. Neden yapamayasın yaparsın. Çocuğa da bakarsın işe de gidersin. Yoksa sende bir sorun mu var. Bak falanca yapıyor.  İşte tam bu nokta dibe çöküş noktası. Burası can yakıyor.  ‘ben niye yapamıyorum ki bendemi sorun’

 

Bugün kafamı çok meşgul edecek bu konu. Tüm gün planlar yaparım muhtemelen. Yarın şuradan başlamalıyım diye.  

 

Yarın ola hayrola….

Bir Cevap Yazın

