Uzun Bir Aradan Sonra Yine Biz

Havalardan mıdır nedir yazmak gelmiyor içimden. Birazda bilgisayarı açamamamdan kaynaklanıyor. Son günlerde hatta haftalarda çok doluyuz. Gezmeler, misafirlikler hiç bitmedi.

Cuma günü iki yıldır görmediğim eski dostum geldi yanında minik kızıyla. 24 haftalıkken doğdu kuzum. Uzun hastane günlerinden sonra annesine kavuştu. Gelişim olarak hala çok küçük ama olsun sağlığı yerinde olsun yeter ki. Beratla pek anlaşamadılar. Minik kızımız berat a yaklaşıyor berat hızla uzaklaşıyor yanından. Ahhh Berat ahh  büyüyünce de böyle kaçacak mısın bakalım kızlardan 🙂

Cumartesi günü ailecek gezmeye çıktık. 23 nisan dolayısıyla meydanda şenlikler vardı. Gezdik bol bol resim çekildik.

En güzel Pazar günümüz geçti. Yani benim için. Kardeşim, eşi , biricik yeğenim, annem,babam ve çekirdek ailem bir aradaydık. Hava güzeldi. Bahçede kurulan salıncakta salladık afacanları.  Berat ilk korktu. Biraz ağladı. Sonra alıştı hatta inmek istemedi.

Görsel

Hep birlikte balık yemeye gittik.  Çok güzel bir mekan. Çocuklar içinde iyi oldu. Balıkları izledik. Ellerimizi suya soktuk. Berat her aşamada heyecanlandı güldü. Yeşillikler arasına kısa bir keşfe çıktık. Bitkilere dokunmasını sağladım. Tabiî ki o her zaman yaptığı gibi kopardı ve direk ağzına götürdü çiçekleri. Tadı hoşuna gitmeyince çıkardı 🙂

Balıktan yedi biraz. Daha çok etraf dikkatini çekti. Her yeri inceledi , izledi.  Dedesi , anneannesi gezdirdi. İki afacan ikisi de birbirinden tatlı.  Harika bir gündü , iyi ki varlar.

Bu aralar bir dondurma yapma sevdasına girdim.  Uzun süredir ekmek yapma sevdam hala devam ediyor ama bir türlü cesaret edemiyorum.  Bende dondurma yaptım. Hemde ne dondurma harika oldu. Yiyenler hazır sandı. Ki hazır dondurmayı da yediklerinde benim yaptığım dondurma daha güzel olduğunu söylediler (sadece iki kişi :)) bir şeyler yaptıkça çok mutlu oluyorum hele ki kamuoyu tarafından beğenilince daha da mutlu oluyorum. şimdi yeni keşiflere çıktım. evde daha neler yapabilirim onları araştırıyorum.

Bizden haberler bu kadar.

Keşke her günümüz böyle olsa

Reklamlar

Berat Büyüyor, Annesi Korkuyor

Berat artık 1 yaşında..  

ama hala ellerini bırakıp yürümeye korkuyor. Kimi yakalarsa elinden tutup yürümek istiyor. Elini bıraktığımız an ağlamaya başlıyor.

6 dişi var. Isırdımı morartacak kadar keskin.

Bazı günler çok güzel yiyor bazı günler ağzını açmıyor. ama benim yaptığım kekleri hüpletiyor 🙂

bu aralar parmağıyla hep biryerleri işaret ediyor. özellikle tavandaki lambaları. 

Dışarıyı izlemeyi seviyor. uçan kuşları görünce coşuyor

Hala en büyük aşkı babası. Babasını kapıda görünce aşka geliyor (hiç kıskanmıyorum :))

Bu akşam kendi başına arabasıyla oynadı. İlk kez bizi yanında istemeden oynadı. 

Büyüyor minik oğlum. Onun büyüdüğünü gördükçe korkularımda baş gösteriyor. korkuyorum hayatta nelerle karşılaşacak. Üzüntü, hastalık , arkadaş kazığı, gönül yarası… Kim bilir neler yaşayacak fakat tek istediğim onun mutlu olması. 

o gülen gözler sadece sevinçten yaşla dolsun istiyorum. İstiyorum , dua ediyorum. 

Her anne ister eminim bunları. Evladının mutlu olmasını. Her evlat mutlu olsun inşallah. Rabbim sen evlatlarımızı koru.

Bloğum Olduğunu Unutuyorum

Uzun zamandır yazmadığımı farkettim.  Genelde unutuyorum bloğu. Bir kez  de yazma teşebbüsunde bulundum  Berat engeline takıldım.  Ne zaman onun harici birşeyle ilgilensem  başlıyor ağlamalara mizirdanmalara .  Hep yanında oturalım , onunla ilgilenelim istiyor sevgi pıtırcığım. 

Son zamanlarda biraz hastaydı . Ateşi çıktı. Dün doktora götürdük. Tahliller yapıldı. Gerekli ilaçlar alındı. Şükürler olsun bugün çok iyiydi. Ateşi hemen düştü. Halsizligi geçti. Eski canlı neşeli hali geldi. Eve de onunla birlikte neşe geldi. Alışkın değiliz onu keyifsiz görmeye. Inşallah bu son olur.

Biraz günlerimizden bahsedeyim.
Geçtiğimiz hafta cumartesi günü istanbuldan sevdiğim bir dostum geldi minik oğluyla birlikte. Tüm gün çarşı pazar gezdik. Hava da güzeldi şansımıza. Bebekler hava aldı, bizede iyi geldi.
Hafta içi hava birden soğuduğu için hiç dışarı çıkmadık dün doktor harici.
Ne güzel bahar geldi derken birden havaların bozması iyi gelmedi bize. Alışmıştik hemen hergün dışarılara çıkmaya.

Bu ay Berat daha bir buyudu sanki. O da farketti herhalde aylık hesaplardan çıktigini. Etrafında olup biteni daha bir anlıyor gibi. Bazen kendi dilince cevaplar veriyor. Parmağıyla biryerleri işaret ediyor. Acıktıginda mutfağı ve susadiginda sulugunu işaret etmesi çok hoşuma gidiyor. Büyüyor benim oğlum. Birde yeni adetler ediniyor. Kızdığında kendini yere atıyor . Boylu boyunca uzanıyor.  Bir kaç saniye öyle durup birden fırlıyor. Sanki yerden enerji alıyor.  Yine kızdığında garip bir çığlık atıyor. Sonra kendisi de gülüyor çıkardıgi bu garip sese. 
Geçenlerde vitrinin tozunu alırken orda duran dugun fotoğrafini öylece koymuştum kenara. Beratin hemen dikkatini çekti aldı eline başladı ıncelemeye. Gülüyor, minik parmağıyla beni ve babasını gösteriyordu. Bende bu anne bu baba dedim. Sonra sordum anne nerde diye. Fındık farem resimde beni gösterdi. Aynı şekilde babayi sordum ve yine berat babayı gösterdi. Yaptığı şey çok hoşuma gitti.  Tabi ben bu gazla ağız, burun ,kulak öğretmeye çalıştım ama nafile 🙂 biraz erken sanırım.
He bir de kanka nerde dediğimizde elektrik süpürgesini gösteriyor. O kadar iyi kaynaştılar ki 🙂 süpürge 7/24 evin ortasında koridorun baş köşesinde duruyor. Bazen dakikalarca yanında oturuyor. Birşeyler konuşuyor.  Kablosundan tutup gezdirmeye çalışıyor. Bazen başarılı oluyor, bazen de kilime takılıyor. Benden yardım istiyor.
Bir de doğum gününden kalma balonlarla dolu ev hala.  Havası az söneni oynaması için veriyorum. Biraz onlar da oyalıyor.

Doğum gününde  küp yapboz oyuncağı geldi.  Küplerin her yüzünde farklı resimlerin parçalari var. Su an berata uygun değil. Fakat küpler oldukça kullanisli ve de ağıza alınmayacak kadar büyük. Bende küpleri renkli keçelerle kapladım. Her yüzleri farklı yaptım. Şimdilik iki üç tanesini üst üste dizdirmeye çalışıyorum. Ilerleyen zamanlarda renk eşleştirme oyununu oynarız.  Kendimce böyle değerlendirdim. Umarım faydalı olur.

Bizden haberler şimdilik böyle. Sevgiyle kalın.

Beratım 1 Yaşında

(Bu yazıyı 7 nisan akşamı yazdım fakat yayınlama fırsatı bulamamıştım)

 

Canımın içi, gözümün nuru , biricik bebeğim 1 yaşında . Ne zaman doğacak derken doğdu ve yaşına girdi.
Doğumunda yaşadığımız sıkıntılar Allah’ın izniyle çok gerilerde kaldı.
Bir gün gecikmeli olarak bugün yeni yaşını sevdiklerimizle birlikte kutladık. Her dakikası çok güzel geçti. Beratta bu durumdan çok memnundu. Yavrumun balonlar çok hoşuna gitti. Onu mutlu örmek beni de mutlu etti.
Beratla akran iki bebeğimiz daha vardı. Henüz arkadaşlıktan anlamadıkları için birbirlerini tırnaklama , ısırma, korkutma gibi eylemleri oldu.  Pek bir ara getirmemeye dikkat ettik.  Uzaktan uzağa eğlendiler.

Dostum kardeşim Tülay ve Sermin sağ olsunlar her an yanımızdaydılar. yardımlar ettiler. Her işe el attılar. yoksa tek başına yapılacak iş değilmiş bu tür organizasyonlar. çok yorucuydu ama değdiğine inanıyorum. Doğum günü pastasını kendim yaptım.  Benim için güzel bir deneyim oldu. Hatta zaman yetişemeyecek diye hazır almayı bile düşündüm ama içim bir türlü el vermedi. çünkü çok hevesliydim.

beratın doğum günü pastası

Daha güzel resim çekilebilirdi ama telaşeden bu kadarını çektim. İlk kez böyle pasta yapınca afiş yapıp duvara asasım bile var.

hediye arabamız

Ayrıca araba temalı süsler hazırladım, babamızda güzel kağıtlara basıp renk kattı.

 DSCF1611

Haftalar öncesinden neyin nereye konacağına kadar kafamda tasarladım fakat öğrendim ki boşuna. Yani amaç eş dostla bir araya gelip güzel vakit geçirmek.  Kendimi fazla hırpaladım herşey güzel olsun diye.  Ama şu da var bu benim ilk başarım diyebilirim. İlk kez en ince detayına kadar bir şey planlayıp hazırladım. benim gibi rahatına düşkün ( kısası tembel ) biri için bu tür uğraşlar oldukça zor. Ohoooo kim uğraşacak onca işle….

Evde birşeylerle uğraşmak hoşuma gitti. yeni işler ortaya koymak zevkliymiş.

neyse konuya döneyim oğlumun doğum günü çok güzel geçti.  Bol bol eğlendi gülücükler attı. Annesinin yaptığı pastadan yedi.

Emeği geçen dostlarım Tülay,Sermin, eşim ve anneme teşekkürler.  Sizleri çok seviyoruz iyiki varsınız

Pazar Gezmesi

Dün hava çok güzeldi. Tam bir yaz havası. Sıcak cıvıl cıvıl.  Ee bizde bu güzel havayı bulmuşken  değerlendirdik. Öğle yapılan güzel bir kahvaltıdan sonra ev ufak tefek derlenip toplandı. Hepimiz hazırlandık, tam çıkmak üzereyken berattan ıhhh ıhhh lar geldi. Gözlerimin içine baka baka ıkınıyor.  Ehhh mübarek evlat ne zaman dışarı çıkmak için hazırlansak hep aynı tanıdık şeyi yaparsın. Bi güzel temizledik ve nihayet çıktık. Nereye gideceğimizi bilmeden bindik arabaya. Yakınlarda gezilecek en güzel yer Sapanca. Bizde oraya gittik. Sahilde yürüyüşler yaptık. Her zaman olduğu gibi bol bol fotoğraf çekildik. Gölü izledik. Dondurma yedik. Beratta ilk dondurmasını yedi. Çok sevdi.  Kaşıkla küçük küçük verdi babası.

berat dondurmayla tanıştı

Oradan alabalık yemeye gittik.  Gittiğimiz tesis çok güzeldi. minik minik şelaleler yapmışlar. Her yerden sular akıyor.

berat şelaleleri izliyor

Berat balıkları izledi. onlara ekmek attı. Bizimle birlikte balık yedi. Hatta bir dilim köy ekmeği yedi. Çok komik şeyler yaptı. yemek boyunca hep güldürdü bizi. Sıcak olan hava bir anda serinlemeye başladı. Montunu almadığımız için çantamızda ne var ne yok giydirdik Berata. Yağmur başlamak üzere ayrıldık. Eve dönene kadar yolda uyudu kuzum.  Bi güzel bıcı bıcı yaptırdık doğru yatağa.

Çok güzel geçti günümüz.

Cumartesi günü annem, ben ve oğluşla birlikte pazara gittik.  Pazarı gezmeyi çok seviyorum. 1 saat kadar gezdik. .Berata ciciler baktım. yeşilliklerimizi alıp evimize geldik. Akşamına doğumgünü eğlencesine gittik. komuşumun oğlu 1 yaşına girdi. Beratımın arkadaşı 🙂

EEE tabi gitmişken etrafıda inceledim 🙂 bu pazar günü aile arasında minik bir eğlence yapacağız inşallah.  Neler yapılabilir kopya çektim.

bizden haberler böyle. sağlıcakla ve sevgiyle kalın…