Sirke Gittik

Bugün Beratla bir ilk yaşadım. sirke gittik.  Dün tatlı yaptım hemen aklıma teyemin kızını çağırmak geldi. Gelse de birlikte yiyelimdiye geçirdim içimden. Hemen aradım kalp kalbe karşıymış o da bana gelmeyi düşünüyormuş. Esimde geç geleceğini söyleyince de harika oldu.  Beratın huysuzluğu dışında güzeldi akşamımız. Büyuk kızına okulda sirk bileti vermişler. Elinde fazla bilet Varmış. Hemen atladIM. Değişiklik olur dedim. Dedim de…….
ilk çıkan ışıklı robot gösterisini kahkahayla ilgiyle izledi.. Bütün ilgi bu kadar. Sonrası Patlamış mısır 2 Paket çubuk ve balonla yerinde tutmaya çalışmakla geçti. son 20 dakika çıktık dolaştık. Berat için böyle şeylerin erken olduğuna Vardım ve en az 1 yıl uğramamak Üzere butün gösterileri rafa kaldırdık.

2 yaşa girmesine günler kala birazda Berat’ın gelişiminden bahsedeyim.

Yemeğini salonda yemek istediğinde dolaptan tepsi çıkarır tezgaha bırakır. Sofra bezini alır salona getirir. Kendince serer.
Meyve kesiyor sam Çekmeceden çatal alır.
salonda çay kahve ikramı yapıyorsam sehpa getirir. Eline peçete veririm ve misafirlere dağıtır. İkram sonrası sehpaları ortadan alır.
Bardaktan kendi su içer.
Ona süt ısıtacağım zaman süt cezve sini Verir.
Bez değişimini sevmiyor ama yinede dolaptan bezini ve ıslak mendilini getirir.
Yetişebildiği yere havlusunu asıyorvm. El yüz yıkama sonrası kendisi kurular.
Dağınıklığını bezen toplar.
Yerdeki kırıntıyı vs toplar çöpe atar.
süpürgeyi kullanmayı çok sever

Her çocuğun gelişimi farklı bu yüzden Berat’I kimseyle kıyaslamıyorum. kimi Çocuk bu yaşta bir kaç renk, sekil, sayıları biliyor. Berat henüz bunların hiçbirini bilmiyor. Eninde sonunda öğrenecek nasıl olsa. Zorlamıyorum. Fakat yaptığımız her şeyi inceliyor ve bizi taklit ediyor. Bende bunu lehimize çevirmek için dikkatli haraketler ediyorum. Aramızda kalsın ev işlerinde yardımcı olması işime geliyor hani.

Bir Cevap Yazın

