Çift Taraflı Tela ile Kolay Aplike

Her şey Beratın 1 yaş günü partisi hazırlıklarıyla başladı.  Keçe merakı, kumaş merakı derken A101 den dikiş makinesi alırken buldum kendimi (A101 ne alaka ) Sadece Zigzag ve düz dikiş yapabilen oldukça basit bir makina. isimi görüyor mu görüyor. Netten baka baka bir şeyler öğreniyorum. 
Çocuk kıyaf etlerinde aplikeleri Cok beğeniyorum. Birde oyun halısı dikmeye başladım. Evleri ağaçları nasıl daha kolay dikebilirim arayışına girdim ve çift taraflı tela ile  tanıştım. Kendisi muhtemelen  yıllar önce keşfedilmiştir ama ben 1 ay önce keşfettim.  Neyse konuyu uzatmayayim.  Yine pinterestte gezerken gördüm.  Cok guzel anlatılmış. Ben de böyle bir post hazırlasam nasıl olur ki dedim ve hazırladım.  Şunu belirteyim dikiş dikmeye yeni öğreniyorum.  Yolun çok çok başındayım ve kesinlikle bir iddiam yok. Acemice ve ilk denemem.  Bu yüzden yanlışlıkla r olabilir. Hatalarımı farkederseniz bana da yazın bilmek isterim. 

10 ×10 cm uzunluğunda beyaz keçe üzerine rakamlar,  şekiller ve harfleri aplike uygulayacağım.

Cift taraflı tela böyle birşey. Bir yanı parlak bir yanı kağıt. 

image

Parlak yüzeyi kumaşın tersine koyup ütüleniyor. Böylece parlak yüzey kumaş yapışıyor. 

image

image

Benim gibi üzerine deseninizi sonradan çizebilirsiniz. Aynı kumaştan çok şey keseceğim için büyükçe telayı ütüledim. 

Yalnız desen ters cizilmeli.  Kumaşın tersinden olduğu için.

image

1 rakamını kestim.

image

Kağıdı kumaştan ayırıyoruz.  Böyle bir görüntü olacak.

image

Aplike uygulayacağım ız yere yerleştirip ütülüyoruz.

image

Yapışan kumaşımızı rahatlıkla makinamızda dikiyoruz. 
Benim dikişler çok kötü bu içlerinde en iyisi. Diğerleri hepten kötü.  Sizce öğrenirmiyim bu işi?  Işık varmı bende bilemiyorum ama hoşuma gitti bu iş. Öğrenmeye niyetliyim.

image

Umarım biryerlerde birilerinin işine yarar bu post. 
Sağlıcakla kalın.

Bir Cevap Yazın

