Berat Ve Televizyon

Berat doğduktan sonra yiyecekleri organik olsun, ev yapımı olsun, tv izlemesin, telefon eline geçmesin diye bir sürü takıntım olmuştu. Gerçi bazı kurallar hala geçerli ( ev yapımı yiyecekler mesela. Neyse konumuz televizyon izlemesi.
2 yaşına kadar tv izlemedi desem abartmış olmam. Onun yanında bizde izlemedik. Bir dönem hiç mi hiç açılmadı tv.
Sonra 1 Ocak Sabahı evde babasıyla oynarken küçük bir kaza yaşandı. Apar topar doktora gittik. Orada da epeyce korktu. Eve geldiğimizde de hala panik halindeydi. Biraz sakinleşsin aklı başka yerlere takılsın diye o gün tv izletmeye başladım. Aslında biraz bakar sonra sıkılır, nasıl olsa alışmadı diye düşünmüştüm. Kocaman bir hataymış. Ertesi gün uyandığı gibi televizyon televizyon diye ciyaklamaya başladı. İşte tam bu anda kafamın içinde imdat ben ne yaptım çanları çalmaya başladı. Hadi o an sussun diye açtım. Böyle böyle bizimki iyice televizyona alıştı. Ama şu var ki sadece iki çizgi film kanalındaki belli çizgi filmler izlemesine izin verdim. O da bu konuda itiraz etmedi. İzletmediğim çizgi film çıktığında eğer ben farketmediysem hemen uyardı. Bende bunu fırsata çevirdim. Hiç ama hiç kısıtlamadım işime de geldi ne yalan diyim. Bırak çocuğu tv karşısına bak işine. Bir rahatlama bi hafiflik geldi 🙂 ama vicdanımda rahat değil tâbi. İzletiyorum fakat bi yandan da kendime kızıyorum. Gel zaman git zaman bizimki kendi kendine kapatmaya başladı televizyonu. Biliyor ki istediği zaman ben izin vereceğim. Sanırım bu durumda onda rahatlama yaptı. Televizyona bağımlı olur mu diye endişe ederken benim bücür tv yi kapatıp yeter izlemicem demelere başladı. Ben bir mutlu bir mutlu :)) demek ki bu bücür hayır deyince tam tersini yapıyor. Aslında hangimiz yapmıyoruz ki. Hatta biz Türk’lerin bununla ilgili meşhur bir sözü de vardır ya hani ‘ yasaklar çiğnenmek içindir ‘ tam da bizi anlatıyor.
Eskiye oranla çok azalttı izlemeyi. Zaten belli şeyleri izliyordu.
Ahhh bide hayranlık duyduğu karakterler var. İtfaiyeci Sam 🙂 bizim evde her gün yirmiye yakın yangın vakası oluyor. sağolsun itfaiyeci Sam ve Peni her seferinde tam zamanında gelip yangının büyümesini engelliyorlar. Valla bende seviyorum bu filmi. Hele ki Norman Afacan şey. Hep bir olay. Allahtan Normanı kendine rol model almadı. Düşünmek bile istemiyorum.
Şimdi bu postla çocuklara izletin nasılsa kendileri zamanla izlemeyi bırakacaklar gibi birşey anlaşılmasın. Bizim bücürün televizyonla imtihanını dile getirmek istedim.
Benim yine yazasım konudan konuya atlayasım geldi. Taslaklar, yazıp yarım bıraktığım , sonunu bir türlü getiremediğim yazılarla dolu. Bu da öylece bekliyordu ve artık sonlandırıp yayınlama vakti geldi diye düşündüm.

Bir Cevap Yazın

