Kuru Yufkadan Cips

Cipsi çok severim çokça da yerim. Genelde Berat uyuduktan sonra film açar yanında çıtır çıtır cipsleri hüpletiriz. Berat’a yedirmedim hiç. Evde de hiç bir zaman görmedi. 

Ramazan’dan kalma 2 adet kuru yufkam vardı. Biryerlerde kullanayım da ortalıktan kalksın diye bugün kafa yorarken neden cips yapmayayım dedim. İnternette ev yapımı bir sürü cips tarifi var. Bir kaç tarif okudum kendi tarifimi uyarladım. Akşam üzeri hemen yaptım. 

Tarif uydurma oldu. Kendi damak tadımıza göre uyarladım birşeyler. 

Bir kapta  2 yemek kaşığı salça (1 yeterli olurmuş aslında )

3 yemek kaşığı zeytinyağı 

2 diş ezilmiş sarımsak 

Tuz karabiber köri kekik 

Biraz ketçap 

2 bardak su 

Malzemeleri Bir kapta güzelce karıştırdım. Kuru yufkaları kırıp salçalı sosun içine atıp biraz karıştırdıktan sonra yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim. Üst üste olmayacak , çünkü yapışıyorlar ve istenildiği gibi kıtır olmuyor. Ben o hatayı yaptım çünkü. 

180 derecelik fırında  pişirdim. Süre olarak birşey diyemiyorum.  Gidip geldim kontrol ettim tepsiyi. Soğuyunca setleşeceğini hesaba katarak süreyi belirleyin.  

Fırından çıkarınca fırın ızgarasına alıp soğumalarını bekledim. İlle de ızgaraya alınacak diye birşey yok. Berat hemen yemek istediği için ızgarada beklettim. 

Ev ahalisi tarafından beğenildi. Bende beğendim. Hazır paket cipsleri gibi çıtır çıtır. Bana sarımsağı ve salçası fazla geldi. Onun dışında gayet güzel. Farklı malzemelerle denemeler yapacağım. Mesela aklımda ıspanaklı ve peynirli var. 

 Bu resim birebir aynı görüntüye sahip. 

  
 

Cipsi bilmeyen çocuğa cipsi de öğretmiş oldum. İyi mi ettim kötü mü ettim Zaman içinde göreceğim. 

Kuru Yufkadan Cips” için 2 yorum

Bir Cevap Yazın

