Ev Yapımı Muzlu Süt Burger

Ehh madem süt burgerin muzlusu çıkmış Onuda yapalım da eksik kalmayalım dedik.  Standart bir tarifim olmamakla birlikte her seferinde Berat’tan övgü dolu sözler alıyorum. Amaçta bu değil mi zaten 🙂

Herkesin standart bir kek tarifi vardır ya da pankek tarifi vardır. Bende klasik kek tarifimi az değiştirerek yapıyorum. 
3 yumurta

Yarım bardak şeker 

2 bardak süt 

Un ( göz kararı ilave ediyorum. Boza kıvamında oluyor ) 

Kabartma tozu veya karbonat -vanilya

Bir tutam tuz 

Önce yumurta ve şeker çırpılır. Sonra kalan malzemeler ilave edilir çırpılır. 

Tavaya peçeteyle yağı sürüroyum. İyice ısınımış tavaya kepçeyle döküp küçük pankekler pişiriyorum.  Soğumaya bırakıyorum. 
Kreması için 2 tarifim var.  Arzuya göre istediğiniz tarifi uygulayabilirsiniz. 

1. Tarif: bir kutu krema, bal ve muz püresi 

2.tarif: 1 paket krem şanti, bir fincan süt  ve muz püresi 

Her iki tarifte de malzemeler güzelce karıştırılır . Minik keklerimizi pişirmeye başlamadan hazırlayıp dolaba soğumaya bırakarak dinlendiriyoruz. 

 
Berat üzerine çikolata isteyince biraz yemesine izin verdim. Kendi süslediği süt burgerini afiyetle yedi. 

Kalanlarda bu sabah kahvaltıda hüpletildi. 

Böyle alternatif tarifler olması güzel oluyor. Reklamlardan , etrafta yiyen çocuklardan görünce istiyor. Ee o isteyince imkan dahilinde evde yapmaya çalışıyorum. Her ne kadar %100 doğal olmasa da dışarıda satılanlar kadar da zararlı değildir diye düşünüyorum. 

Afiyetler olsun herkese 🙂

Bir Cevap Yazın

