Bağırmayan Anne Nasıl Olunur?

Size 7 maddede nasıl bağırmayan anne olunuru anlatmayacağım.  Çünkü bende bilmiyorum. Ciddi ciddi soruyorum “bağırmayan anne nasıl olunur?”.   O annelerde olan bende olmayan şey ne?  Kendimi çok eksik hissediyorum bu konuda. Her akşam vicdan yapıyorum. Uyurken beratı izliyorum başlıyorum ağlamaya. Bugün yine bağırdım hem de ne bağırmak. Sabret diyorum kendime, sabret o daha çocuk, minik  insan yavrusu sabret. Derin derin nefes alıyorum. İçimden 10 a kadar sayıyorum. Gözlerimi açıyorum bir de ne göreyim on saniye de yeni bir vukuat. Dön başa tekrar. Bugün içimde büyüyen öfkeden oturdum ağladım.  Ağlayıp rahatladım. Ama sonra ne oldu yine başa döndük.  Yine yapma Berat,alma Berat, onu buraya getir Berat nakaratları okundu. En büyük sorun Berat yalnız bir çocuk. Kendi kendine oynamayı bilmiyor. İstemiyor da zaten. Hep birileri oyun kuracak o oynayacak.  Bu sene kuzenleriyle sık görüşmeye başladı da biraz değişim oldu. Biri oturduğumuz şehre taşındı. Biri de hemen her hafta ziyaretimize gelmeye başladılar. Büyükşehirde oturdukları için burayı köy olarak görüyorlar.  İki ağaç görelim,çimlerde yuvarlanalım bahanesiyle gelip çocuğu bize bırakıp kaçıyorlar. İyi ki geliyorlar seviyoruz çünkü onları ( okuma ihtimallerine karşı hazırlıklı olalım ).  

Kanal kanal gezen pedagoglar,  kitapçılarda aile-çocuk raflarını dolduran o güzelim kitaplarda hep ne diyor? Çocuğunuza bağırmayın diyor. Çocuğun bilinçaltında hasara yol açarsınız türünden cümleler sarfediyorlar.  Sonra ben vicdan,pişmanlık,üzüntü,eksiklik duyguları arasında gidip gelmeye başlıyorum.  Bir adım sonrasında öğrenmesem daha mutlu olurum bile diyorum “cehalet mutluluktur”.   Cahil kalıp o mutluluğu tabi ki istemiyorum. Ama okuduklarımıda hayata geçiremiyorum. O noktada ciddi sıkıntı yaşıyorum. 

Beratla birlikte bende büyüyeceğim olgunlaşacağım. Dileğim onda derin yara açmadan tatlı, tuzlu yaşamak.  

Bağırmayan Anne Nasıl Olunur?” için 2 yorum

  1. Berat kac yasinda bilmiyorum ama “mola” cezasi almasi iyi olabilir.
    Bu tahtiravalli gibi cunku.
    Cocuk bir sey yapiyor.
    Anne ofkeleniyor.
    Anne bagiriyor
    Cocuk tinmiyor cunku bagirti ona birsey yapmaz.
    Anne mutsuz.
    Basa donuyor.
    Bu rutini kirmaniz lazim. Berat yaptiklarinin sonucunda bir ceza oldugunu bilmeli. Sınırlar iyidir.

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

